Press "Enter" to skip to content

Τεχνητή νοημοσύνη στον τουρισμό

Στις αρχές Αυγούστου η κυρία Ιωάννα Γ. Ατσαλάκη παρουσίασε την ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗ στη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης με θέμα «Πρόβλεψη Δραστικών Τεχνολογιών στον Τουρισμό με Ασαφή Λογική». Δημιούργησε ένα αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης αναπαριστώντας τον τρόπο που σκέπτεται ο ανθρώπινος εγκέφαλος μέσα από ένα σύστημα κανόνων ασαφούς λογικής, ο οποίος προβλέπει εάν μια τεχνολογία θα επιφέρει δραστικές αλλαγές στον τομέα της. Με επιβλέποντα Καθηγητή τον Κ. Ζοπουνίδη, και τους καθηγητές: Φ. Πασιούρα, Β. Γαγάνη, Μ. Δούμπο, Κ. Βαλαβάνη (Denver University), Α. Γαλαριώτης (Audiencia Business School) και Κ. Κοσμίδου.
          Η διατριβή αναπτύσσει για πρώτη φορά ένα ασαφές (fuzzy) μοντέλο για την πρόβλεψη δραστικών τεχνολογικών καινοτομιών στον τουρισμό που ενσωματώνονται σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο. Επιλέχθηκαν οι παρακάτω τέσσερις μεταβλητές εισόδου, με τους αντίστοιχους δείκτες υπολογισμού των τιμών των εισόδων και τους αντίστοιχους γλωσσικούς όρους (ασαφή σύνολα), με τον υπολογισμό των δεικτών που αποτελούν τις τιμές των γλωσσικών μεταβλητών (είσοδοι):
Τιμή. Η αξία του δείκτη υπολογίζεται: η ετήσια κατά μέσο όρο τιμή ανά διανυκτέρευση των ξενοδοχείων, μείον η ετήσια κατά μέσο όρο τιμή ανά διανυκτέρευση της Airbnb και το αποτέλεσμα αυτού διαιρεμένο με την ετήσια κατά μέσο όρο τιμή ανά διανυκτέρευση των ξενοδοχείων.
Ποιότητα-Εξυπηρέτηση. Η αξία του δείκτη υπολογίζεται: η βαθμολογία αξιολόγησης της Airbnb, μείον ο δείκτης ικανοποίησης πελατών των ξενοδοχείων.
Ευκολία πρόσβασης. Η αξία του δείκτη υπολογίζεται: ο ρυθμός διείσδυσης στην διαδικτυακή αγορά της Airbnb, μείον ο ρυθμός διείσδυσης στην διαδικτυακή αγορά των ξενοδοχείων. Αυτός ο δείκτης υποδεικνύει την ποσοστιαία διαφορά της Airbnb με τα ξενοδοχεία.
Μη εξυπηρετούμενη ανάγκη. Η αξία του δείκτη υπολογίζεται: το ποσοστό αύξησης εσόδων της Airbnb διαιρείται με το ποσοστό αύξησης εσόδων των ξενοδοχείων. Το αποτέλεσμα δείχνει πόσες φορές μεγαλύτερος είναι ο ρυθμός  αύξησης εσόδων της Airbnb σε σχέση  με το ρυθμό αύξησης των εσόδων των ξενοδοχείων. Ο παρόν δείκτης φανερώνει πως το επιχειρηματικό μοντέλο καλύπτει την «Μη εξυπηρετούμενη ανάγκη», κάτι που μεταφράζεται σε απόκτηση νέου καταναλωτικού κοινού και επομένως αύξηση εσόδων.
          Το μοντέλο προέβλεψε ότι η Airbnb από το πρώτο χρόνο που έγιναν διαθέσιμα δημόσια τα δεδομένα της το 2010, ότι δραστικότητα της ήταν στο 91%  και θα έφερνε τα πάνω κάτω στον τουριστικό τομέα κάνοντας δραστικές (disruptive) αλλαγές στον τουρισμό.
          Πράγματι, τον Δεκέμβρη του 2020, εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, η Airbnb εισέρχεται στο χρηματιστήριο της Αμερικής με την αξία της να φτάνει τα 87 δις δολάρια, όταν η αξία των ανταγωνιστών της, όπως είναι η αλυσίδα ξενοδοχείων Marriott International Inc, ανέρχονταν στα 42 δις δολάρια, ενώ η αλυσίδα ξενοδοχείων Hillton Hotels & Resorts μόλις στα 29 δις δολάρια. Την ίδια χρονική στιγμή, σε σύγκριση με άλλες εταιρίες της βιομηχανίας του τουρισμού, η αξία της υπερτερεί αυτής της αεροπορικής εταιρία Delta Airlines (30 δις δολάρια),  της Booking.com (86 δις δολάρια) και της Expedia (18 δις  δολάρια). Οι εταιρίες αυτές διαθέτουν τεράστια κεφάλαια για να έχουν ξενοδοχεία στα ακριβότερα σημεία των μεγαλύτερων πόλεων του κόσμου. Αλλά η Airbnb χωρίς να έχει κανένα ακίνητο στην ιδιοκτησία της ξεπέρασε σε αξία όλες τις μεγαλύτερες εδραιωμένες εταιρίες της  τουριστικής βιομηχανίας μέσα σε μια δεκαετία.
          Τέτοιες προβλέψεις έχουν τεράστια αξία για τους επενδυτές, οι οποίοι θα μπορούσαν να είχαν επενδύσει από πολύ νωρίς στη Airbnb. Εξίσου σημαντικές είναι και για τους ανταγωνιστές οι οποίοι θα μπορούσαν εγκαίρως να είχαν αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό της Airbnb. Ενδιαφέρουν όμως και την ίδια την νέο-εισερχόμενη εταιρία για να αξιολογεί την επιτυχία της. Το μοντέλο μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί για να προβλέψει την δραστικότητα νέων τεχνολογιών ενσωματωμένες σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο σε οπουδήποτε άλλο τομέα.

2η Ημερίδα «ΚΡΗΤΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙΝ»

Περιεχόμενο μη διαθέσιμο.
Παρακαλούμε επιτρέψτε τα cookies πατώντας Αποδοχή στο πλαίσιο

mail

Comments are closed.

Mission News Theme by Compete Themes.
Μετάβαση στο περιεχόμενο
Αρέσει σε %d bloggers:

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό. Τι είναι τα cookies; Τα cookies είναι μικρά αρχεία κειμένου τα οποία αποθηκεύει ένας ιστότοπος στον υπολογιστή σας ή στην κινητή σας συσκευή όταν τον επισκέπτεστε. Τα cookies προβαλλόμενου ιστότοπου είναι cookies που τοποθετούνται από τον ιστότοπο που επισκέπτεστε. Μπορούν να αναγνωστούν μόνο από τον συγκεκριμένο ιστότοπο. Επιπλέον, ο ιστότοπος μπορεί ενδεχομένως να χρησιμοποιεί εξωτερικές υπηρεσίες, οι οποίες επίσης τοποθετούν τα δικά τους cookies, τα λεγόμενα cookies τρίτων. Τα μόνιμα cookies είναι cookies που αποθηκεύονται στον υπολογιστή σας και δεν διαγράφονται αυτόματα μόλις κλείσετε το πρόγραμμα περιήγησής σας, σε αντίθεση με τα cookies περιόδου λειτουργίας, τα οποία διαγράφονται μόλις κλείσετε το πρόγραμμα περιήγησής σας. Κάθε φορά που επισκέπτεστε τους ιστότοπους της Επιτροπής, θα σας ζητηθεί να αποδεχθείτε ή να απορρίψετε τα cookies. Αυτό γίνεται για να μπορεί ο ιστότοπος να απομνημονεύσει τις προτιμήσεις σας (όπως όνομα χρήστη, γλώσσα κ.λπ.) για ορισμένο χρονικό διάστημα. Έτσι, δεν χρειάζεται να τις εισαγάγετε εκ νέου όταν περιηγείστε στον ιστότοπο κατά τη διάρκεια της ίδιας επίσκεψης. Τα cookies μπορούν επίσης να χρησιμοποιούνται για τη συλλογή ανωνυμοποιημένων στατιστικών στοιχείων σχετικά με την εμπειρία περιήγησης στους ιστότοπους της Επιτροπής. Πώς χρησιμοποιούμε τα cookies; Οι ιστότοποι της Επιτροπής χρησιμοποιούν κυρίως cookies προβαλλόμενου ιστότοπου. Πρόκειται για cookies που τοποθετούνται και ελέγχονται από την Επιτροπή και όχι από εξωτερικό οργανισμό. Ωστόσο, για την προβολή ορισμένων ιστοσελίδων μας, θα πρέπει να αποδεχθείτε cookies από εξωτερικούς οργανισμούς. Οι 3 τύποι cookies προβαλλόμενου ιστότοπου που χρησιμοποιούμε έχουν ως σκοπό: την αποθήκευση των προτιμήσεων των επισκεπτών τη βελτίωση της λειτουργικότητας των ιστοτόπων μας τη συλλογή δεδομένων ανάλυσης (σχετικά με τη συμπεριφορά των χρηστών) Cookies προτιμήσεων επισκεπτών Αυτά τοποθετούνται από εμάς και μπορούν να αναγνωστούν μόνο από εμάς. Απομνημονεύουν τα εξής: εάν αποδεχθήκατε (ή απορρίψατε) την πολιτική για τα cookies του εκάστοτε ιστότοπου εάν έχετε ήδη απαντήσει στο αναδυόμενο παράθυρο που σας ζητά να συμπληρώσετε την έρευνά μας (σχετικά με το πόσο χρήσιμο ήταν το περιεχόμενο του ιστότοπου), ώστε να μην σας ζητηθεί εκ νέου Cookies τρίτων Ορισμένες από τις ιστοσελίδες μας προβάλλουν περιεχόμενο από εξωτερικούς παρόχους, π.χ. YouTube, Facebook και Twitter. Για την προβολή περιεχομένου τρίτων, πρέπει πρώτα να αποδεχθείτε τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζουν οι ίδιοι. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται η πολιτική τους για τα cookies, η οποία εκφεύγει του ελέγχου μας. Αν όμως δεν προβάλλετε το συγκεκριμένο περιεχόμενο, δεν τοποθετούνται cookies τρίτων στη συσκευή σας. Μπορείτε να διαχειρίζεστε/διαγράφετε cookies όποτε θέλετε. Δείτε περισσότερα εδώ: aboutcookies.org. Διαγραφή cookies από τη συσκευή σας Μπορείτε να διαγράψετε όλα τα cookies που βρίσκονται ήδη στη συσκευή σας διαγράφοντας το ιστορικό περιήγησης του προγράμματος περιήγησής σας. Με αυτόν τον τρόπο θα διαγραφούν όλα τα cookies από όλους τους ιστότοπους που επισκεφθήκατε. Να έχετε όμως υπόψη ότι ενδέχεται να χαθούν και ορισμένα αποθηκευμένα στοιχεία (π.χ. αποθηκευμένα στοιχεία σύνδεσης, προτιμήσεις ιστότοπου). Διαχείριση ειδικών ανά ιστότοπο cookies Για πιο αναλυτικό έλεγχο των ειδικών ανά ιστότοπο cookies, ελέγξτε τις ρυθμίσεις cookies και προστασίας προσωπικών δεδομένων στο προεπιλεγμένο πρόγραμμα περιήγησής σας Αποκλεισμός cookies Τα περισσότερα σύγχρονα προγράμματα περιήγησης σάς δίνουν τη δυνατότητα να τα ρυθμίζετε ώστε να μην επιτρέπεται η τοποθέτηση cookies στη συσκευή σας. Στην περίπτωση αυτή όμως, ίσως χρειάζεται να προσαρμόζετε χειροκίνητα ορισμένες προτιμήσεις κάθε φορά που επισκέπτεστε έναν ιστότοπο ή μια ιστοσελίδα. Επιπλέον, ορισμένες υπηρεσίες και λειτουργίες ενδέχεται να μην λειτουργούν καθόλου (π.χ. σύνδεση με προφίλ). Διαχείριση των cookies ανάλυσης που χρησιμοποιούμε Μπορείτε να διαχειρίζεστε τις προτιμήσεις σας όσον αφορά τα cookies μέσω της υπηρεσίας Europa Analytics στην ειδική ιστοσελίδα Europa Analytics.

Κλείσιμο