Αδειοδοτήσεις επενδύσεων

Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης, πραγματοποίησε την Πέμπτη 1 Αυγούστου, συνάντηση γνωριμίας με τους διαπιστευμένους συντάκτες του Υπουργείου, παρουσία των Υφυπουργών, κ. Χρίστου Δήμα, κ. Νίκου Παπαθανάση και κ. Γιάννη Τσακίρη.
Στη συνάντηση γνωριμίας παρέστησαν, επίσης, ο Γ. Γ. Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης, ο Γ.Γ. Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ, κ. Νίκος Μαντζούφας, ο Γ. Γ. Βιομηχανίας, κ. Πελοπίδας Καλλίρης, ο Γ.Γ. Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, κ. Δημήτρης Σκάλκος, ο Γ. Γ. Έρευνας-Τεχνολογίας, κ. Θανάσης Κυριαζής και η Ειδική Γραμματέας, κ. Νίκη Δανδόλου.
Κύρια σημεία τοποθετήσεων κατά τη συνάντηση γνωριμίας:
Για την επένδυση στο Ελληνικό (Άδωνις Γεωργιάδης):
– «Είμαστε εντός του χρονοδιαγράμματος που έχουμε θέσει. Θα τολμούσα να πω και λίγο καλύτερα. Δεν θα μπορούσα να το κάνω χωρίς την εντολή του Πρωθυπουργού, γιατί εμπλέκονται πολλά περισσότερα Υπουργεία από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Για να το φέρουμε εις πέρας μαζί με τον Υφυπουργό, κύριο Παπαθανάση φτιάξαμε συντονιστικά όργανα σε δύο επίπεδα. Το πρώτο είναι κάθε Τετάρτη, όπου όλα τα συναρμόδια Υπουργεία στέλνουν τον υπηρεσιακό τους εκπρόσωπο για να παρακολουθούμε γραμμή-γραμμή την πρόοδο των κοινών υπουργικών αποφάσεων. Το δεύτερο είναι κάθε Παρασκευή, σε επίπεδο Υπουργών και Γενικών Γραμματέων, για να παρακολουθούμε την πρόοδο της εβδομάδας και να συντονίζουμε τα βήματα της επόμενης εβδομάδας. Αυτό το μοντέλο της επί καθημερινής βάσεως παρακολούθησης της προόδου της εργασίας έχει αποδώσει καρπούς και η πρόοδος είναι  πάρα πολύ μεγάλη».
– «Η προηγούμενη κυβέρνηση έλεγε ότι είναι όλα έτοιμα. Δεν ήταν όλα έτοιμα όπως απεδείχθη. Ασφαλώς και είχαν κάνει κάποια πρόοδο σε αυτό το έργο, αλλά είχαν στη διάθεσή τους 4,5 χρόνια.
Εμείς μέσα σε 4,5 εβδομάδες έχουμε κάνει την ίδια πρόοδο, ίσως και περισσότερη».
Για την τροπολογία σχετικά με το Ελληνικό (Άδωνις Γεωργιάδης):
– «Ως προς τη σκόνη που σηκώθηκε για την τροπολογία που πέρασε από τη Βουλή, θα διαπιστώσατε ότι η φασαρία που έγινε εντός της Βουλής ήταν ελάχιστη μπροστά στη φασαρία που ακολούθησε εκτός Βουλής. Το να πει κάποιος ότι αυτή η τροπολογία άλλαξε τη σύμβαση υπέρ κάποιου, υπέρ του επενδυτή εν προκειμένω, είναι ανέκδοτο. Τον Νοέμβριο του 2018, ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε στον ίδιο νόμο τροπολογία 50 σελίδων με δεκάδες τέτοιες διευκρινίσεις. Γιατί αν καταθέτει ο ΣΥΡΙΖΑ δεκάδες νομοτεχνικές διευκρινίσεις στον ίδιο νόμο είναι ουδέτερο, ενώ αν καταθέτει η ΝΔ είναι υπέρ του Λάτση;».
– «Κάναμε την τροπολογία που περιγράφει την έννοια του υψηλού κτιρίου από το προεδρικό διάταγμα σε νόμο για να έχει ο Υπουργός τη νομοθετική εξουσιοδότηση ώστε να μην μπορεί στο μέλλον κάποιος κακόβουλος να «ρίξει» στο Συμβούλιο της Επικρατείας την τροπολογία. Αυτό ονομάζεται ασφάλεια δικαίου. Στις επενδύσεις που γίνονται και που θα γίνονται πρέπει να παρέχουμε στους επενδυτές ασφάλεια δικαίου, αλλιώς δεν θα μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους. Πρέπει να καταλάβουμε ότι η προσέλκυση επενδύσεων είναι εθνικός στόχος». 
Για τις ΚΥΑ (Νίκος Παπαθανάσης)
– «Για να επιταχυνθεί η διαδικασία του διαγωνισμού για το καζίνο η μία ΚΥΑ «έσπασε» σε δυο. Οι άλλες δύο τρέχουν κανονικά. Διαχωρίστηκε η συγκεκριμένη έτσι ώστε να μην υπάρξει καθυστέρηση. Χωρίς διαγωνισμό για το καζίνο δεν μπορεί να προχωρήσει το έργο».
Για τις επενδύσεις που έχουν μπλοκάρει (Άδωνις Γεωργιάδης):
– «Πράγματι σε διάφορα επίπεδα, είτε στρατηγικές επενδύσεις είτε μικρότερες,  είναι κολλημένες πολύ καιρό. Οι περισσότερες από αυτές είναι επενδύσεις που σταματούν χωρίς κανένας να αντιδρά. Σταματούν από τη δύναμη της αδράνειας. Εμείς θέλουμε να βάλουμε στο σύστημα κίνηση».
– «Με την εξέλιξη του έργου προκύπτει και ένα θετικό αποτέλεσμα. Γυρίζουμε πίσω και παρατηρούμε τις παθογένειες της διοίκησης. Τη σύγχυση των αρμοδιοτήτων και το που κολλάνε οι διαδικασίες. Δεν μπορούν να καθυστερούν οι επενδυτές στη φάση των αδειοδοτήσεων».
Για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό (Άδωνις Γεωργιάδης):
– «Η προηγούμενη κυβέρνηση δια του Υπουργού, του κ. Δ. Παπαδημητρίου, είχε ψηφίσει έναν νόμο εξωδικαστικού συμβιβασμού ο οποίος σήμερα, τρία χρόνια σχεδόν μετά από την ψήφιση του, μπορούμε μετά βεβαιότητας να πούμε ότι δεν λειτουργεί. Δεν το θέτω πολιτικά για να πω ότι εμείς είμαστε καλύτεροι από τους προηγούμενους. Εγώ δέχομαι ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε αγωνία να βρεθεί ένα μοντέλο εξωδικαστικού συμβιβασμού και ότι αναγνώριζε την ανάγκη να υπάρξει τέτοιο μοντέλο.
Ψήφισε ένα νόμο αλλά το ταμείο είναι απογοητευτικό. Είναι λιγότερες από 50 οι επιχειρήσεις που έχουν πράγματι ολοκληρώσει την διαδικασία. Αυτό είναι πρόβλημα. Διότι από την άλλη η ανάγκη πράγματι υπάρχει».
– «Με τον τρόπο που το σχεδιάσαμε τώρα, δηλαδή την τριμερή συνεργασία της Κυβέρνησης με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, θα έχουμε πολύ γρήγορα ένα σχέδιο νόμου το οποίο θα επιταχύνει την διαδικασία έτσι ώστε στις επιχειρήσεις που μπορούν να είναι βιώσιμες, να μπορέσουμε να δώσουμε την ευκαιρία να είναι βιώσιμες. Και αυτό, τελικά, είναι θέμα του εξωδικαστικού».
– «Το δημόσιο συμφέρον έγκειται στο ότι υπάρχουν επιχειρήσεις που, αν τις βοηθήσουμε, θα μπορέσουν να επιβιώσουν, άρα να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας, να συμβάλλουν στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν και να συνεχίσουν  να δουλεύουν, ενώ αν τις αφήσουμε μόνες τους, δεν θα τα καταφέρουν και, άρα, σε αυτή την περίπτωση θα έχουμε απώλεια θέσεων εργασίας και  φορολογικών εσόδων».
Για την έρευνα και την τεχνολογία (Χρίστος Δήμας):
– «Ο κύριος στόχος που με απόφαση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας μετακινήθηκε στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων είναι διότι θέλουμε να δούμε πως μπορούμε να συνδέσουμε ακόμα περισσότερο την επιστημονική έρευνα με την καινοτομία και τις επιχειρήσεις. Προτεραιότητά μας στο Υπουργείο δεν είναι μόνο να αυξήσουμε τα διαθέσιμα κονδύλια για την έρευνα τόσο από τον προϋπολογισμό όσο και από τον ιδιωτικό τομέα αλλά, παράλληλα,
 Να μειώσουμε τη γραφειοκρατία για τους ερευνητές διότι με το σημερινό σύστημα οι ερευνητές αντί να αφοσιώνονται στην επιστημονική τους έρευνα, από την οποία θα προκύψουν ουσιαστικά αποτελέσματα, δυστυχώς αναγκάζονται να ασχολούνται με γραφειοκρατικές διαδικασίες,
 Να συντονίσουμε κατά τρόπο ώστε να υπάρξουν πολλές περισσότερες συνέργειες όχι μόνο μεταξύ των ερευνητών αλλά μεταξύ των ερευνητών και της επιχειρηματικής κοινότητας,
 Να αναζητήσουμε κίνητρα τα οποία μπορούμε να δώσουμε ως Πολιτεία σε επιχειρήσεις από το εξωτερικό αλλά και την Ελλάδα για να επενδύσουν πιο πολύ στην έρευνα και την τεχνολογία».
– «Για εμάς είναι πολύ σημαντικό το ότι η προτεραιότητα της Κυβέρνησης – το τόνισε και ο κ. Γεωργιάδης – είναι πως μπορεί η χώρα να γίνει πολύ φιλικότερη για τις επενδύσεις. Εάν θέλουμε να προσελκύσουμε εταιρίες που θα έρθουν να εγκαταστήσουν εδώ πέρα το R & D Center, το κέντρο έρευνας και ανάπτυξής τους, θα πρέπει να είναι φιλικό το περιβάλλον για τις  επιχειρήσεις».
– «Πρωταρχικός στόχος του Υπουργείου είναι το πώς θα μπορέσουμε σιγά-σιγά να βάλουμε τέρμα στο brain drain, στη διαρροή εγκεφάλων, και να δούμε πως μπορούμε να προσελκύσουμε Έλληνες επιστήμονες να επιστρέψουν στην Ελλάδα γνωρίζοντας ότι έχουν τη δυνατότητα να πετύχουν τους επαγγελματικούς τους στόχους στον τομέα της έρευνας, της τεχνολογίας και της καινοτομίας και στη χώρα μας».
Για την πορεία υλοποίησης του ΕΣΠΑ (Γιάννης Τσακίρης):
– «Ο προϋπολογισμός του εν εξελίξει ΕΣΠΑ είναι 22 δις ευρώ, εξαιρουμένων των αγροτικών προγραμμάτων. Από αυτά τα 22 δις ευρώ, αυτή τη στιγμή έχουν πληρωθεί, δηλαδή έχουν λογιστικοποιηθεί ως δαπάνες, περίπου 4,9 – 5 δις ευρώ, με το ποσοστό απορρόφησης να ανέρχεται στο 22%. Άρα, έχουμε ακόμα 17 δις να δαπανήσουμε μέχρι το 2023. Θεωρητικά είναι μέχρι το 2020-21. Αλλά εμείς, ως Έλληνες, θεωρούμε δεδομένη την παράταση. Συνεπώς, πρέπει κάθε χρόνο ως το 2023 να δαπανούμε περί τα 5 δις ευρώ. Πρέπει να τρέξουμε υπεράνθρωπα μέχρι το τέλος της προγραμματικής περιόδου να καταφέρουμε αυτό να το φτάσουμε στο 100%, γιατί αυτός είναι ο στόχος και εκεί θα κριθούμε.
Είναι άθλος. Άθλος για εμάς, για τις υπηρεσίες του υπουργείου, για τα εμπλεκόμενα Υπουργεία. Είναι αγώνας δρόμου. Εγώ τουλάχιστον έχω δεσμευθεί να μην χάσουμε ούτε έναν πόρο, ούτε ένα ευρώ από τους πόρους του ΕΣΠΑ. Αυτός είναι ο στόχος μας αλλά δεν είναι εύκολο».
Για την Αναπτυξιακή Τράπεζα και τις μικροπιστώσεις (Γιάννης Τσακίρης)
– «Πρέπει οπωσδήποτε να διπλασιάσουμε τον ρυθμό ανάπτυξης της Ελλάδας. Αυτό χρειάζεται χρηματοδότηση. Όπως είπα και στη Βουλή, έχουμε δύο δικές μας τσέπες: η μία είναι το ΕΣΠΑ και η άλλη το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Και πρέπει αυτές τις τσέπες να τις χειριστούμε έτσι ώστε να πετύχουμε την μεγαλύτερη δυνατή μόχλευση. Δηλαδή, με ένα ευρώ να επενδύουμε δύο, τρία, τέσσερα και πέντε ευρώ. Αυτό θα γίνει μακροπρόθεσμα και με την αύξηση, πιστεύουμε, των άμεσων ξένων επενδύσεων αλλά και με διάφορα άλλα πράγματα τα οποία θέλουμε να αναπτύξουμε. Ένα εκ των οποίων είναι η αναπτυξιακή τράπεζα, που εδώ και χρόνια συζητιέται και ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Εμείς έχουμε στόχο να βελτιώσουμε πάρα πολύ αυτό το μοντέλο. Η Ελλάδα είναι μια χώρα, η τελευταία χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που δεν έχει ένα σωστό αναπτυξιακό οργανισμό. Και όταν λέμε τράπεζα, δεν πρόκειται περί καταθέσεων αλλά πρόκειται μόνο περί επενδύσεων. Θέλουμε αυτός ο οργανισμός να λειτουργεί με διεθνείς βέλτιστες πρακτικές και να έχει την ανεξαρτησία που χρειάζεται για να υλοποιεί το αναπτυξιακό σχέδιο της κυβέρνησης όσον αφορά επενδύσεις, ειδικά στην χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων». 
– «Όσον αφορά στις μικροπιστώσεις η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που τις απαγορεύει. Με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο όλες οι άλλες χώρες έχουν ένα νομικό πλαίσιο το οποίο τις επιτρέπει. Εδώ απλά απαγορεύονται. Το σχετικό Σχέδιο Νόμου προχωράει πολύ γρήγορα. Σύντομα, ελπίζουμε, θα είναι προς δημόσια συζήτηση έτσι ώστε και αυτός ο τομέας να αναπτυχθεί. Επί του Σχεδίου Νόμου, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έχει στείλει ένα δεκασέλιδο με παρατηρήσεις τις οποίες λαμβάνουμε υπ’ όψιν».

mail

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *