Ο Σύνδεσμος
Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) καταγγέλλει τον Οργανισμό Λιμένος
Πειραιά (ΟΛΠ ΑΕ) για την επιβολή τέλους εισόδου στους ναυπηγοεπισκευαστές κατά
την είσοδό τους στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΝΕΖ) καταστρατηγώντας απόφαση της
Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ).
Ο ΣΕΝΑΒΙ υπογραμμίζει ότι με την συγκεκριμένη απόφαση της ΡΑΛ κατέστη απολύτως
σαφές και αδιαμφισβήτητο ότι η ΟΛΠ ΑΕ δε δικαιούται να επιβάλει τέλος εισόδου
στη ΝΕΖ σε μέλη του ΣΕΝΑΒΙ.
Σε έγγραφη διαμαρτυρία για την μην τήρηση της υπ’ αριθμόν απόφασης 226/2021 της
ΡΑΛ, προς το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, ο ΣΕΝΑΒΙ επισημαίνει: «Με την με
αριθμό 226/2021 απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων έγινε δεκτό ότι «η
διάταξη της παρ. 7 του 3ου Ειδικού Τιμολογίου για τις φορτοεκφορτώσεις ειδών
τροφοδοσίας και λοιπών εφοδίων πλοίων, δεν περιλαμβάνει την είσοδο αυτοκινήτων
που πρόκειται να εκτελέσουν ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες», καθώς και ότι «το
προβλεπόμενο ημερήσιο αδιαίρετο δικαίωμα χρήσης λιμένος και εκτέλεσης εργασιών
ιδιωτικών γερανών, κατ’ άρθρον 8 του «Κανονισμού και Τιμολόγια στη
Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Ο.Λ.Π.», δεν καταλαμβάνει αυτοκίνητα με την πρόσθετη
διάταξη για την φορτοεκφόρτωση υλικών για τη διενέργεια ναυπηγοεπισκευαστικών
εργασιών».
Εξάλλου, σύμφωνα με τα αναλυτικά οριζόμενα στο αιτιολογικό της ανωτέρω
απόφασης, «Η ανωτέρω χρέωση της Ο.Λ.Π. Α.Ε. δεν προκύπτει από καμία αναλογική
ερμηνεία του Ειδικού Τιμολογίου 3, αφού αυτό αφορά συγκεκριμένη ομάδα χρηστών
του λιμένα, διάφορη από τους ναυπηγοεπισκευαστές. Δεν υφίσταται, συνεπώς,
περίπτωση αναλογικής εφαρμογής των τελών του Ειδικού Τιμολογίου 3 σε ανόμοιες
περιπτώσεις, όπως εν προκειμένω η περίπτωση των παρόχων ναυπηγοεπισκευαστικών
υπηρεσιών.», καθώς και ότι «Παρά τη γενική διατύπωση του όρου [ενν: Το άρθρο 8
ΙΙ παρ. 1 των Τιμολογίων Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης], όμως, το συγκεκριμένο
τέλος εισόδου δεν περιλαμβάνει ιδιωτικά οχήματα μεταφοράς με πρόσθετη ανυψωτική
διάταξη, η οποία εξυπηρετεί αποκλειστικά την φορτοεκφόρτωση υλικών, εργαλείων
και μηχανημάτων των παρόχων ναυπηγοεπισκευαστικών υπηρεσιών από το πίσω μέρος
του οχήματος, καταλλήλως διαμορφωμένου για να δέχεται φορτία, στον χώρο
εργασιών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, και όχι για εργασίες ανύψωσης και
μετατόπισης άλλων φορτίων.»
Με την ανωτέρω απόφαση κατέστη απολύτως σαφές και αδιαμφισβήτητο ότι η ΟΛΠ ΑΕ
δε δικαιούται να επιβάλει τέλος εισόδου στη ΝΕΖ σε οποιοδήποτε μέλος μας από
οποιαδήποτε αιτία, δεδομένου ότι, όπως αποφάσισε η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων,
ουδεμία νομική βάση υφίσταται για την επιβολή του.
Κατόπιν της προαναφερόμενης απόφασης της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, τυχόν
συνεχιζόμενη επιβολή τέλους εισόδου στη ΝΕΖ στα μέλη μας αποτελεί μη νόμιμη
πρακτική κατά τη Σύμβαση Παραχώρησης, ταυτόχρονα και πιθανή παράβαση ιδίως των
άρθρων 325 ΠΚ (παράνομη κατακράτηση), 330 ΠΚ (παράνομη βία), 333 ΠΚ (Απειλή),
386 ΠΚ (Απάτη), 389 ΠΚ (Απατηλή πρόκληση βλάβης) κ.α.
Για τους λόγους αυτούς και με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματός μας, παρακαλούμε
να λάβετε κάθε αναγκαίο αστυνομικό μέτρο για την προστασία των μελών μας από
τυχόν παράνομη επιβολή σε αυτά τέλους εισόδου στη ΝΕΖ.»
Σημειώνεται ότι η παραπάνω διαμαρτυρία κοινοποιήθηκε στον υπουργό Ναυτιλίας κ.
Ιωάννη Πλακιωτάκη, τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Αντιναύαρχο κ. Θεόδωρο
Κλιάρη, την ΡΑΛ, τον Πρόεδρο του ΟΛΠ κ. YU Zeng Gang, το Διευθύνοντα Σύμβουλο
του ΟΛΠ κ. Zhang Anming και τα Λιμενικά Ταμεία Πειραιά, Κερατσινίου, Περάματος
και Σαλαμίνος.
