3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών

Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε την Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2022, η παρουσίαση των έργων που διακρίθηκαν στον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, που συνδιοργανώθηκε από το Ίδρυμα Ωνάση και τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών ΕΕΛΛΑΚ.
Ειδικότερα οι πρωταγωνιστές του 3ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, οι ομάδες μαθητριών και μαθητών από όλη την Ελλάδα, παρουσίασαν με ενθουσιασμό τα αξιόλογα έργα τους.
          Ξεκινώντας από τους νεότερους τεχνολογικούς πρωτοπόρους, το 1ο Νηπιαγωγείο Μουρικίου ενθουσίασε το κοινό με το έργο ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ 5 – «Μια ποδιά ταξιδεύει για την ελευθερία». Το 1o Νηπιαγωγείο Ευόσμου εξέπληξε με το έργο «Πάρκο με τις προσωπικότητες που λάμπουν», ενώ τα «Θαλασσοπούλια» του 4ου Νηπιαγωγείου Αρτέμιδας αφύπνισε την οικολογική συνείδηση του κοινού για καθαρές θάλασσες.
          Το «Έξυπνο Σχολείο» φώτισε την εκδήλωση με τις φωνές των μικρών μας φίλων από τρία νηπιαγωγεία της Αττικής, το 2ο Νηπιαγωγείο Περάματος, 2ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου και το 22ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου που αποτύπωσαν σε δημιουργικές μακέτες τις ιδέες για εξοικονόμηση ενέργειας.
          Η σκυτάλη δόθηκε στα Δημοτικά Σχολεία και το 4ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς, με τα δύο έργα τους, το «Meteo Learning Machine Project» μία έξυπνη εφαρμογή πρόβλεψης καιρού και το Weather Balloon Project. Οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μουρνιών, με έντονο το αίσθημα αλληλεγγύης, δημιούργησαν ένα «Αυτοματοποιημένο αναπηρικό αμαξίδιο».
          Οι έφηβες και έφηβοι νέοι μας, και η ομάδα CoderDojo Votanikos έδωσαν τη δική τους απάντηση στη διάδοση των ψευδών ειδήσεων, με το έργο τους Fake News Fighter, ενώ ο «Άλλος Αέρας» του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημιακού της Θεσσαλονίκης ξεχώρισε, με την πιλοτική εφαρμογή ενός συστήματος για την βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις αίθουσες.
          Η ομάδα από το 7ο Γυμνασίου Χαϊδαρίου, με οικολογική συνείδηση και αγάπη για το περιβάλλον, σχεδίασε ένα ρομποτικό ηλιοτρόπιο που χρησιμοποιεί το ηλιακό φως ως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας. Ο ηλεκτρονικός μετεωρολογικός σταθμός στην αυλή του Πειραματικού Σχολείου Ηρακλείου, είναι  έργο των δικών του μαθητών και θα αφήσουν παρακαταθήκη στις επόμενες γενεές συμμαθητών τους.
          Το «Ρομπότ των Δασών» που θα παρακολουθεί τις κλιματικές αλλαγές στο περιβάλλον, ενθουσίασε τον κο Μπλέτσα που συνεχάρη το μαθητή του 2ου ΓΕΛ Καλαμαριάς, για την υπομονή και την επιμονή του.
          Το «Bike Signals» του 4ου Λυκείου Κοζάνης, έργο για τη μέτρηση της διασποράς του κορονοϊού ενθουσίασε τον κ. Κούτλα, για τη χρήση της τεχνολογίας LoraWan που επεσήμανε ως κάτι «Εκπληκτικό για παιδιά 17 ετών». Το 1ο ΕΠΑΛ  Διονύσου «Ζήνων», έδωσε τη δική του πρακτική λύση στην τοπική κοινωνία με το έργο του Αυτοματισμοί για Προστασία Πεζών και Αυτοκινήτων από πλημμύρες.
          Η παρουσίαση των έργων ολοκληρώθηκε από την ομάδα του Εσπερινού ΕΠΑΛ Αλιάρτου που δημιούργησε έναν «Έξυπνο ψηφιακό σχολικό βοηθό με έμφαση στην υποβοήθηση αντιμετώπισης της πανδημίας του COVID-19» για να διευκολύνει εκπαιδευτικούς και μαθητές για την παρακολούθηση των μαθημάτων.

mail