Συνέντευξη Τύπου του υπουργού
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη πραγματοποιήθηκε την
Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019, στους διαπιστευμένους δημοσιογράφους του υπουργείου.
«Μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου 2019, θα εισαγάγουμε για δημόσια διαβούλευση
νομοσχέδιο, το οποίο θα περιλαμβάνει καινοτόμες και μεταρρυθμιστικές προτάσεις
που θα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα των δραστηριοτήτων του Υπουργείου μας. Από
λιμάνια, ακτοπλοΐα, θέματα που σχετίζονται με το Λιμενικό Σώμα. Μέσα στο 2020
θα δείτε νομοσχέδια και για τον Θαλάσσιο Τουρισμό και για την αναμόρφωση του
εκπαιδευτικού μας συστήματος.» τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης.
Επίσης υπογράμμισε:
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Οι στρατηγικές σχέσεις της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας και της Ελλάδας είναι
πολυετείς και ειδικά στον τομέα της ναυτιλίας μετράνε σχεδόν εξήντα χρόνια
ύπαρξης.
Ακόμη και σήμερα οι προσεγγίσεις πλοίων Ελληνικών συμφερόντων σε κινεζικούς
λιμένες είναι πολυάριθμες. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το 2018, το 35% των πλοίων
των Ελλήνων προσέγγισαν τουλάχιστον μία φορά σε κινεζικό λιμένα.
Ιδιαίτερα σημαντικός είναι και ο κινεζικός ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος, τον
οποίο οι Έλληνες πλοιοκτήτες εμπιστεύονται σταθερά, έχοντας συμβάλει έτσι
καθοριστικά στην παγκόσμια πρωτοκαθεδρία του σε νέες ναυπηγήσεις, επισκευές και
τοποθέτηση νέου εξοπλισμού.
Στην διάρκεια των τελευταίων 15 ετών οι Έλληνες έχουν ναυπηγήσει στην Κίνα
σχεδόν 1.000 πλοία η αξία των οποίων ξεπερνά τα 50 δις. Δολάρια.
Στην διάρκεια των επαφών ετέθησαν οι βάσεις ώστε η ναυπηγική βιομηχανία της
Κίνας να συμπεριλάβει μεταξύ των προμηθευτών της σε εξοπλισμούς και τους
Έλληνες κατασκευαστές.
ΛΙΜΑΝΙΑ
Ειδικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ανταλλαγή τεχνογνωσίας επί θεμάτων
οργάνωσης και λειτουργίας λιμένων. Άλλωστε, η προσχώρηση της χώρας μας στην
πρωτοβουλία του «Θαλάσσιου Δρόμου του Μεταξιού» και στην «Πρωτοβουλία 17+1»
καταδεικνύει εμφανώς ότι οι ελληνικοί λιμένες, λόγω της στρατηγικής γεωγραφικής
τους θέσης, μπορούν να αποτελέσουν κομβικά σημεία για τη διαμετακόμιση
κινεζικών και γενικότερα ασιατικών προϊόντων προς τις αγορές των χωρών της ΕΕ,
και της Βαλκανικής και Μαύρης Θάλασσας.
Ειδικότερα, το λιμάνι του Πειραιά έχει εξελιχθεί σε μία από τις σημαντικότερες
επενδύσεις της “COSCO”, με στόχο τη μετατροπή του στο μεγαλύτερο λιμάνι
διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο Θάλασσα, ενώ αποτελεί στρατηγικό
κόμβο στο «Δρόμο του Μεταξιού».
Οι επενδύσεις των τελευταίων ετών δημιουργούν μια νέα δυναμική για τις επενδύσεις
στην λιμενική βιομηχανία της χώρας μας. Τη στιγμή αυτή, διανοίγονται νέες
επενδυτικές ευκαιρίες στο λιμενικό τομέα, στην ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών,
στα logistics και στην κρουαζιέρα.
ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ
Ο Πρόεδρος της COSCO κατά την συνάντηση μας επανέλαβε την πρόθεση του ομίλου να
επενδύσει δυναμικά ώστε το container terminal να αποκτήσει την ικανότητα
διακίνησης 10 εκατ. Teus τουλάχιστον το έτος.
Η επίτευξη του στόχου αυτού φέρνει τον Πειραιά στην πρώτη τριάδα των
μεγαλύτερων εμπορικών λιμένων της Ευρώπης.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα δέκα λιμάνια, υπάρχουν σαφείς επενδυτικές προοπτικές οι
οποίες αναμένεται να προσδιοριστούν με μεγαλύτερη σαφήνεια μετά και την
ολοκλήρωση των μελετών βιωσιμότητας που είναι καθοδόν.
Πρόκειται για τα λιμάνια της Πάτρας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Βόλου,
Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Κέρκυρας και Αλεξανδρούπολης.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Η κυβέρνηση αναπτύσσει συστηματική προσπάθεια για να επανασυστήσει την Ελλάδα
στον κόσμο, να προβάλει την Ελλάδα της αυτοπεποίθησης και της αξιοπιστίας, να
υπερασπιστεί τα δίκαιά μας και να προσελκύσει ξένες επενδύσεις.
Όπως όλες οι διεθνείς επαφές του έτσι και οι διαβουλεύσεις με την ηγεσία της
Κίνας παράγουν συγκεκριμένα και απτά αποτελέσματα. Αξιοποιεί για το σκοπό
αυτό τη γεωστρατηγική θέση της χώρας και
το γεγονός ότι λειτουργεί ως πυλώνας σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή μας. Με
τη συγκρότηση της νέας κυβέρνησης έχει διασφαλίσει πολιτική σταθερότητα για τα
επόμενα χρόνια και μπορεί να εμπνέει στους επενδυτές.
Στα άμεσα και χειροπιαστά αποτελέσματα της επίσκεψης του Κινέζου Προέδρου είναι
πρώτα από όλα η περαιτέρω ανάπτυξη της επένδυσης της COSCO στο Λιμάνι του
Πειραιά, που εξελίσσεται στον πλέον ζωτικό διαμετακομιστικό κόμβο ανάμεσα στην
Ευρώπη και την Άπω Ανατολή.
