Ανάπλαση οδού Βασιλίσσης Όλγας

[χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό και 14 δευτ.]

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δηλώνει την αντίθεσή του στα σχέδια του Δήμου Αθηναίων για την οδό Βασιλίσσης Όλγας, επισημαίνοντας πως για οποιαδήποτε τροποποίηση της λειτουργίας της απαιτείται η τήρηση του θεσμικού πλαισίου.
Τονίζει ότι η οδός Βασιλίσσης Όλγας βρίσκεται σε κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο και ότι οποιεσδήποτε παρεμβάσεις προϋποθέτουν εκ νέου αποφάσεις των αρμόδιων υπηρεσιών. Επιπλέον, αναφέρουν ότι η διέλευση του Τραμ από τον δρόμο επιβάλλει και τη σύμφωνη γνώμη του ΟΑΣΑ, όπως ορίζεται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Τέλος, καθιστά σαφές ότι οι πρωτοβουλίες του Δήμου Αθηναίων, όπως ανακοινώθηκαν, δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα, καλώντας τον Δήμο να τηρήσει τις νόμιμες διαδικασίες.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του Υπουργείου έχει ως εξής:

Αθήνα, 29 Αυγούστου 2025
Απαραίτητη η τήρηση του θεσμικού πλαισίου για οποιαδήποτε τροποποίηση της λειτουργίας της οδού Βασιλίσσης Όλγας

Τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού, Υποδομών και Μεταφορών επισημαίνουν ότι προτεινόμενες παρεμβάσεις στον εγκεκριμένο τρόπο λειτουργίας της οδού Βασιλίσσης Όλγας προϋποθέτουν εκ νέου αποφάσεις των αρμόδιων υπηρεσιών των συναρμόδιων Υπουργείων.

Η οδός Βασιλίσσης Όλγας βρίσκεται εντός του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου της Αθήνας, ενώ κατά τη διάρκεια του εν εξελίξει έργου της ανάπλασης έχουν αποκαλυφθεί σημαντικές αρχαιότητες, οι οποίες συντηρούνται και αναδεικνύονται. Συγχρόνως, αποτελεί κοινόχρηστο χώρο ιδιαίτερης σημασίας.

Για τον λόγο αυτό, η υλοποίηση της υφιστάμενης ανάπλασης της οδού έχει λάβει όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, με την πράξη 321 της 19ης συνεδρίασης του 2021, καθώς και από το Υπουργείο Πολιτισμού, με την Απόφαση ΥΠΠΟΤ/ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Α1/Φ03/56665/2802, όπως και με την Απόφαση 3769/14-02-2022 για λογαριασμό της «Ανάπλασης ΑΕ», που εποπτεύεται από τα συναρμόδια Υπουργεία και χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους.

Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, αλλά και τη διέλευση του Τραμ από την οδό, απαιτείται επιπροσθέτως και η σύμφωνη γνώμη του ΟΑΣΑ, όπως ορίζεται στο άρθρο 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ η συμβατότητα αυτών των τροποποιήσεων με την κείμενη νομοθεσία και τις συγκοινωνιακές μελέτες αποτελεί αντικείμενο ελέγχου των Τεχνικών Υπηρεσιών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.

Επομένως, οι σχετικές πρωτοβουλίες του Δήμου Αθηναίων, όπως ανακοινώθηκαν, δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Ο Δήμος καλείται να τηρήσει τις προβλεπόμενες από το θεσμικό πλαίσιο διαδικασίες.

mail

Αλληλογραφία προς την Σύνταξη της «Γραφίδας»