Slide2Open Shipping Finance 2019

Ετοιμάζεται το νομοθετικό πλαίσιο από το υπουργείο Ναυτιλίας για την υλοποίηση σε 10 λιμάνια της χώρας ανακοινώθηκε στο συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2019 που πραγματοποήθηκε στην Αθήνα στις 24 Ιανουαρίου 2019 σε γνωστό ξενοδοχείο.
Στην η ομιλία του ο κ. Βασίλης Καρατζάς, CEO της Karatzas Marine Advisors & Co., έκανε λόγο για «τοξικό» δανεισμό για την κατασκευή πολλών πλοίων, ο οποίος αποτελεί «βαρίδι» για τον κλάδο, και σημείωσε πως τα νέα δεδομένα αποτελούν πρόκληση και για τις τράπεζες που καλούνται να γίνουν ευέλικτες και να προσαρμοστούν. Σημείωσε ότι είναι πολλές οι τάσεις στον κλάδο, και υπογράμμισε πως χρειάζεται συνετή διαχείριση των χρημάτων και όχι υπερβολικές δαπάνες.
Το λόγο έλαβε στη συνέχεια ο Prof. Dr. Wolfgang Drobetz, Professor of Corporate Finance and Ship Finance, Department of Business Administration, University of Hamburg, ο οποίος παρουσίασε ένα μαθηματικό τύπο από τον οποίο προκύπτει, όπως είπε, ότι η αγορά δεν πιστεύει πολύ στην ανάπτυξη του ναυτιλιακού κλάδου με συνέπεια να είναι χαμηλές οι αναμενόμενες επενδύσεις. Πρόσθεσε ότι είναι μεγαλύτερη η προσδοκία ανάπτυξης στη γενική αγορά, σε σχέση με τη ναυτιλιακή αγορά, ενώ σημείωσε πως το ρίσκο στη ναυτιλιακή αγορά είναι αυξημένο και δε μπορεί να αποκλειστεί και η τυχόν εμφάνιση κάποιας «φούσκας».
Ακολούθησε η ομιλία του δρ. Γιώργου Πατέρα, Deputy Chairman, Contships Management Inc., President, Hellenic Chamber of Shipping, ο οποίος έκανε λόγο για ταχύτατη εξέλιξη του κλάδου, αλλά και «αυτοκριτική», καθώς σημείωσε πως «Είμαστε θύματα της επιτυχία μας, που μας οδήγησε και σε απληστία», ενώ σημείωσε πως οι ναυτιλιακές αγορές βελτιώνονται, και εξέφρασε την ελπίδα ο ναυτιλιακός κλάδος να έμαθε από τα λάθη του.
Το λόγο στη συνέχεια έλαβε ο Αναστάσιος Α. Παπαγιαννόπουλος, President BIMCO, Principal, Common Progress Co Na S.A., ο οποίος έκανε λόγο για αυξημένη αβεβαιότητα λόγω του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ – Κίνας και εξέφρασε την ελπίδα αυτός να τελειώσει μέσα στο 2019.
Σημείωσε, με αφορμή το παραπάνω, ότι οι πολιτικές προστατευτισμού κάνουν κακό στη ναυτιλία, και τόνισε πως χρειάζονται παγκόσμιοι κανόνες για τη ναυτιλία ώστε να υπάρχουν ίσοι όροι ανταγωνισμού. Ανέφερε ότι είναι σημαντικό ζήτημα η επιλογή μεταξύ τοποθέτησης σκράπερ και χρήσης καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα θείου, ενώ σημείωσε πως «θα πρέπει να ενεργήσουμε προληπτικά και να έχουμε ανοιχτό μυαλό».

mail

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *