Νέος νόμος – πλαίσιο ναυτικής εκπαίδευσης

Στην στρατηγική, στους στόχους και στις βασικές προτεραιότητες στους κρίσιμους τομείς του χαρτοφυλακίου του, αναφέρθηκε την Κυριακή 21 Ιουλίου 2019 ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης, στην διάρκεια της ομιλίας του, στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στην ολομέλεια της Βουλής.
Συγκεκριμένα τόνισε: «Το εθνικό νηολόγιο, η ναυτική εκπαίδευση, η λιμενική πολιτική, ο εκσυγχρονισμός του Λιμενικού Σώματος, η ακτοπλοΐα, ο τομέας του θαλάσσιου τουρισμού, καθώς και το κρίσιμο πεδίο της νησιωτικής πολιτικής είναι οι βασικοί τομείς στους οποίους η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει ήδη σαφή και ξεκάθαρη εικόνα.
Ναυτιλία και το εθνικό νηολόγιο – «Βάζουμε τέλος στο Flag Drain»
Είναι πέρα για πέρα ξεκάθαρο ότι το εθνικό νηολόγιο φθίνει συνεχώς, ενώ την ίδια ώρα ο Ελληνόκτητος εμπορικός στόλος αναπτύσσεται – εξίσου – συνεχώς. Είναι – λοιπόν – εθνικά αναγκαίο να ανακοπεί άμεσα και να αναστραφεί η πτωτική πορεία του εθνικού νηολογίου πριν η κατάσταση εξελιχθεί σε μη αναστρέψιμη με δραματικές συνέπειες τόσο στην εθνικής μας οικονομία, όσο και στην απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών.
Ναυτική Εκπαίδευση
Μια σύγχρονη ναυτική εκπαίδευση, πρέπει να στοχεύει στην παραγωγή στελεχών ικανών να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μιας αγοράς εργασίας που επηρεάζεται άμεσα και καθοριστικά από τις τεχνολογικές εξελίξεις.
Στο πλαίσιο:
• Την προώθηση Νόμου – πλαισίου για την οργάνωση και λειτουργία της ναυτικής εκπαίδευσης στο σύνολο της.
• Την άμεση ενεργοποίηση και λειτουργία του ΚΕΣΕΝ Νέας Μηχανιώνας.
• Την ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση του ανθρώπινου κεφαλαίου, τόσο σε επίπεδο εκπαιδευτών, όσο και σε επίπεδο εκπαιδευομένων.
Στρατηγική επιλογή μας, είναι μια νέα αρχιτεκτονική του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Λιμάνια – Λιμενική Πολιτική
Τα λιμάνια της χώρας μπορούν και πρέπει να εξελιχθούν σε ατμομηχανές ανάπτυξης της εθνικής και περιφερειακής ανάπτυξης, ενταγμένα σε ένα ενιαίο σύστημα μεταφορών και εφοδιασμού.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος προχωράμε άμεσα:
• Για τα δέκα λιμάνια ανώνυμες εταιρίες, βέλτιστη αξιοποίηση κάθε λιμένα ξεχωριστά μετά από αξιολόγηση και μελέτη βιωσιμότητας σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ.
• Εκσυγχρονισμός και βελτίωση των λιμενικών υποδομών με όρους αειφορίας.
• Μόχλευση χρηματοδότησης με κινητοποίηση δημοσίων, ιδιωτικών και κοινοτικών πόρων.
• Εξορθολογισμός του συστήματος των δημοσίων φορέων και δομών που ασχολούνται με τα λιμάνια.
Θαλάσσιος Τουρισμός
Το υπουργείο θα διαδραματίσει πιο αποφασιστικό ρόλο με νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα εκσυγχρονίζουν τον κλάδο και θα βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα του.
Προς την κατεύθυνση αυτή θα προχωρήσει άμεσα η αναδιάρθρωση του Μητρώου Πλοίων με στόχο να καταστεί εργαλείο εθνικής πολιτικής για τον κλάδο και όχι εργαλείο υπερφορολόγησης όπως  είναι τώρα.
Όσον αφορά την κρουαζιέρα σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία θα ληφθούν όλες εκείνες οι πρωτοβουλίες που απαιτούνται για την διεύρυνση του home porting.
Λιμενικό Σώμα
Στόχος μας είναι ένας και μοναδικός. Η ενίσχυση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Λιμενικού Σώματος, με την διασφάλιση των κατάλληλων μέσων, καθώς και η εμπέδωση στις τάξεις του, του αισθήματος ασφάλειας και αναγνώρισης του πολυεπίπεδου έργου του.
Ο εκσυγχρονισμός και η βελτίωση των κανόνων εσωτερικής λειτουργίας του Λιμενικού Σώματος, η επαναφορά της αξιοκρατίας και η θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων για την ομαλή λειτουργία του είναι μονόδρομος και ιστορική ευθύνη.
Ακτοπλοΐα
Η ακτοπλοϊκή μεταφορά αποτελεί δημόσιο αγαθό που η Πολιτεία οφείλει να διασφαλίζει τόσο στο κοινωνικό σύνολο, όσο και στον κάθε νησιώτη ξεχωριστά.Για τον λόγο θα υπάρξουν στοχευμένες παρεμβάσεις για την εξέλιξη και αναβάθμιση του υφιστάμενου ακτοπλοϊκού δικτύου, ενώ παράλληλα θα επιδιωχθεί και ο εκσυγχρονισμός του ακτοπλοϊκού στόλου.
Νησιωτικότητα
Για τη νησιωτικότητα η διαμόρφωση και η υιοθέτηση μιας δημόσιας πολιτικής για το νησιωτικό χώρο, δεν αποτελεί πολιτική καινοτομία, αλλά Συνταγματική επιταγή. Δομικό στοιχείο της νησιωτικής πολιτικής μας αποτελεί το τρίπτυχο, Θαλάσσια Οικονομία-Γαλάζια Ανάπτυξη-Νησιωτικότητα.
Στο πλαίσιο αυτό οι άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου θα είναι οι εξής: • Συντονισμός κατάρτισης εθνικής στρατηγικής για την γαλάζια ανάπτυξη.• Προώθηση και συμμετοχή στην διαμόρφωση της ευρωπαϊκής νησιωτικής ατζέντας. • Διατήρηση και επέκταση της ρήτρας της νησιωτικότητας.• Αξιολόγηση και εξορθολογισμός του μεταφορικού ισοδύναμου με παράλληλη υιοθέτηση κινήτρων ή ενισχύσεων για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των νησιών μας. • Προώθηση της διυπουργικής συνεργασίας για θέματα θαλασσίου χωροταξικού σχεδιασμού.• Προώθηση σύγχρονων χρηματοδοτικών εργαλείων για την υλοποίηση μειζόνων νησιωτικών επενδύσεων. Η Ελλάδα οφείλει και πρέπει να έχει τον πρώτο λόγο στην διαμόρφωση της ατζέντας της ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο.Είμαι βέβαιος ότι η πατρίδα μας θα διαδραματίσει τον ρόλο που της αναλογεί ως ειρηνική δύναμη προόδου και ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης.» 

mail

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *