Στα δύο η πόλη της Πάτρας

[χρόνος ανάγνωσης 2 λεπτά και 2 δευτ.]

Στο προσκήνιο επανέρχεται με ένταση το ζήτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας με το λιμάνι, προκαλώντας νέο κύκλο συζητήσεων, αντιδράσεων και πολιτικών τοποθετήσεων. Μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, η Δημοτική Αρχή Πατρέων παίρνει σαφή θέση, ασκώντας δριμεία κριτική σε όσους –όπως επισημαίνει– αποδέχονται αδιαμαρτύρητα τη λογική του «τρένο να ‘ναι κι όπως να ‘ναι». Σε μια ανακοίνωση με αιχμές για το κυβερνητικό στρατόπεδο, ευρωπαϊκούς σχεδιασμούς αλλά και την εμπορευματοποίηση του δημόσιου χώρου, γίνεται λόγος για επιλογές που θυσιάζουν το αστικό περιβάλλον και την επαφή της πόλης με τη θάλασσα, στο βωμό της «φτηνότερης λύσης».

Η Δημοτική Αρχή υπογραμμίζει πως η ανάπτυξη δεν μπορεί να μετριέται με οικονομικούς δείκτες και κόστη έργων, αλλά με το πόσο ωφελεί τους κατοίκους της πόλης. Επαναφέροντας στο προσκήνιο τον αγώνα για την παραλιακή ζώνη και την ανάγκη για ένα βιώσιμο και ανθρώπινο αστικό τοπίο, καλεί τους Πατρινούς να συνεχίσουν συλλογικά να υπερασπίζονται το δικαίωμα σε μια πόλη που να ανήκει στους ίδιους.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Οι «Νενέκοι» και το τρένο που κοστίζει…

Φούντωσαν οι συζητήσεις, τα σενάρια και οι δηλώσεις για το τρένο και πως αυτό θα φτάσει στο Λιμάνι της Πάτρας, σε αυτά ήρθαν να προστεθούν και τα παρακάλια για την ολοκλήρωσή του στη λογική «τρένο να ΄ναι κι όπως να ΄ναι». 
          Τι κι αν η επίγεια διέλευση θα στερήσει από την πόλη την επαφή με τη θάλασσα και την ανεμπόδιστη διέλευση, αλλά και ένα γραμμικό πάρκο 8 χιλιομέτρων, μοναδικό για μια αστική πόλη. Δεν πειράζει λένε οι σύγχρονοι «Νενέκοι» το πρωτεύον είναι ο διαμετακομιστικός κόμβος στο λιμάνι, που θα το «απογειώσει». Δηλώνοντας μάλιστα πως αυτό είναι το συμφέρον της πόλης.  
          Δεν πίστευε κανείς ότι τα τοπικά στελέχη του κυβερνώντος κόμματος στο νομό θα έλεγαν κάτι διαφορετικό. Το αξιοσημείωτο βέβαια είναι πως ακόμα και αν ελεύθερα θα επέλεγαν μεταξύ υπόγειας ή επίγειας διέλευσης, η απάντηση είναι «αυτό που κοστίζει λιγότερο», γιατί ότι ωφελεί το λαό είναι κόστος, ότι ωφελεί τους λίγους είναι «επένδυση». 
          Απαντάμε λοιπόν σε αυτούς που στηρίζουν όχι μόνο την κυβέρνηση, την ΕΕ και τους σχεδιασμούς της, αλλά και τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, ότι ανάπτυξη για μας είναι να μπορούν οι εργαζόμενοι που παράγουν όλα όσα βρίσκονται γύρω μας, τα παιδιά μας, ο πατραϊκός λαός συνολικά να απολαμβάνουν την πόλη τους, με βάση τις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία και η επιστήμη, να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες τους, και η πόλη να είναι έτσι διαμορφωμένη, ώστε να είναι προέκταση της αυλής τους, να την νιώθουν δικιά τους και να είναι. Να ανήκει πρώτα σε αυτούς και να μπορούν να υποδέχονται τους επισκέπτες σε μια πόλη που φτιάχνεται από τις δικές τους τσέπες, με γνώμονα και προτεραιότητα τις δικές τους ανάγκες. 
          Όλοι μαζί θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε όπως κάναμε όλο αυτόν τον καιρό. Μαζί με τον πατραϊκό λαό και τους φορείς του διεκδικήσαμε και πετύχαμε την απόδοση της παραλιακής ζώνης στο Δήμο. Ήταν η ίδια η πόλη, οι κάτοικοί της που έβαλαν φρένο στη λογική που θέλει να υψώσει τείχος μέσα στην καρδιά του αστικού ιστού και στο θαλάσσιο μέτωπό της, κόντρα στη λογική που λέει «τρένο να’ ναι κι όπως να ’ναι». 
          Δεν θα προσκυνήσει ο πατραϊκός λαός στη λογική του «ρεαλισμού», όσων λογαριάζουν τη ζωή και το μέλλον της πόλης ως κόστος, χαρίζοντας χρήμα για τους πολεμικούς σχεδιασμούς και τους «μεγαλοεπενδυτές» με τη σέσουλα και στο λαό μας ψίχουλα με το σταγονόμετρο.

mail

Αλληλογραφία προς την Σύνταξη της «Γραφίδας»